fredag 7 september 2012

Supermarine Seafire F.XVII, Airfix 1/48 (2012)


Airfix nya Seafire är lättbyggd och mycket trevlig. Passformen är för det mesta helt problemfri och formerna är - vad jag vet - också spot on.



Måste slå ett slag för Airfix nya dekaler som är bland de bästa på marknaden. Fullt i klass med de aftermarketdekaler som förr så gott som alltid var nödvändiga när man byggde Airfix.


Mitt enda tillägg är bältena. I övrigt är den rakt ur lådan.




Har redan planer på att fortsätta på temat. Dels har jag införskaffat denna modells systermodell, Spitfire XII, men också de något äldre, men väldigt fina, syskonen Seafire FR.46/47 och Spitfire 22/24.



Märker att det blir allt mer brittiskt på hyllan. Hm. Och jag som brukar kalla mig svenskbyggare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar