torsdag 11 juli 2024

Dassault-Dornier Alpha Jet E, Kinetic 1/48 (2023)

Bild


Efter att ha gått i mål med Kinetics Super Étendard, tog jag mod till mig och tog tag i ett bygge som jag hade dragit igång så smått för många år sedan: Samma fabrikats Alpha Jet. En betydligt mer lättbyggd historia än storebrorsan. 

Bild

Kinetics modeller kan ju bjuda på en del ovälkomna överraskningar, inte minst vad gäller glasdelarna. Men den här gången passade det mesta riktigt fint.

Bild

Dekalerna var finfina. Och det grå en härlig utmaning att få till på ett levande sätt. 

Bild

Jag var lite fundersam till huvudställen, en rätt komplicerad konstruktion som enligt instruktionen egentligen skulle monterats tidigt i bygget (vilket jag alltid försöker undvika av lätt insedda skäl). Men efter lite pillande funkade det riktigt fint till slut.

Bild

Som så ofta på Kinetics modeller är ytdetaljeringen riktigt fin:

Bild

Bild

Extra plus att Kinetic slänger med bälten i fotoets! Guldstjärna där. Lite synd att det inte följde med några dekaler till instrumentpanelerna.

Bild

Bild

Men som sagt, en trevlig bekantskap på många sätt och helt klart den bästa Kinetic jag byggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar