måndag 5 augusti 2013

Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 (2013)


Westland Wyvern måste vara ett av historiens mest fulsnygga flygplan. Märklig design, på tok för sent för sin tid, lätt futuristiskt och oerhört brittiskt. Helt oemotståndligt med andra ord. Byggde denna efter mina kamper med Canberran och Vertolen och själva bygget var en njutning. Målningen däremot blev ett experiment som faktiskt blev riktigt bra till slut. Även om vägen dit inte riktigt var sådan som jag tänkt... Men jag blev nöjd med slutresultatet och kärran belönades också med en seger i 1/72-klassen på 08 Open 2013.


Modellen är som sagt en fröjd att bygga. Fina detaljer och klockren passform. Den enda plumpen i protokollet är de massiva avgasrören som dock gick utmärkt att borra upp. Annars finns de att få tag på i resin från Quickboost.



Jag gillar ju att vädra mina kärror rätt så ordentligt. Och den här är inget undantag...















En underbar maskin som sagt. Det enda som slår den i brittisk fulsnygghet är nog Fairey Gannet. Och den ligger också i bygghögen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar