fredag 10 augusti 2012

BAe Hawk (FI), Fujimi 1/72 (2009)


 

Var med familjen i Söderköping förra onsdagen. På väg dit stannade vi till Norrköping och jag passade förstås på att titta in i den eminenta Hobbyhörnan där jag hittade denna lilla finska godsak.
Väl hemma dagen efter hade jag inte så mycket att göra (semester är underbart!). Så vad passar väl då bättre än att slå sig ner på verandan - varför inte med den nyinköpta Hawken? Bestämde mig för att se hur fort man kunde få ihop den rakt ur lådan, för en gång skull med ett minimum av research. Bygga enbart för att det är kul, liksom.



Sex dagar efter inköp, fyra byggdagar, totalt cirka tio timmars byggtid. Sådana här projekt skänker hopp om att jag faktiskt kommer att kunna bygga åtminstone majoriteten av alla de lådor som lagras i hobbyrummet. Ett och annat snabbprojekt är guld för bygglusten! Att dessutom kunna göra det i solskenet (nåja) på verandan är heller inte så dumt.



Dekalerna är ur lådan, utom kokarderna som är från Kuvalainen. Målat med Gunze som vanligt.



Hjulhusen är helt lämnade åt sitt öde, den enda detaljering som gjorts extra är positionsljuset på ryggen och det lilla pitotrör som sitter under cockpit. I övrigt är som sagt allt rakt ur lådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar