fredag 3 augusti 2012

J 20 Reggiane Re 2000, Special Hobby, 1/72 (2011)


















När Italeri kom med sin J 20 tänkte jag först att det var lite synd att man redan hade den här. Men när jag jämför dem, tycker jag nog att Special Hobbys faktiskt ser bättre ut i formerna.














Det här är en äldre SH, dvs med vacumhuv. Trodde först att det skulle vara svårt att få en bra övergång mot kroppen, men det funkade över förväntan. I övrigt är det som vanligt en hel del resin och fotoets.

















Trots att det är en kortseriebyggsats, var den lättare att bygga än jag hade trott, vilket också gjorde att bygget gick snabbare än förväntat.














Dekalerna är Hobbycenters/Emil Lindbergs. Om dem kan jag bara säga gott. Perfekt i tryckningen, tunna och fina och riktigt bra i utseendet.














Målningen är med diverse Gunze. Mönstret var lite trixigt att få till, men även det var faktiskt enklare än jag först trodde.
(Som ni kanske märker hade jag lite byggångest inför det här bygget. :-) )





Ett besök på FV-museet visade att jag missat antennlinan till högervingen, hade för mig att det bara var till ena vingen. Så den ska dit, i övrigt är allt klart.

Edit 2014. Hösten 2014 fick denna lilla maskin följa med på tävling för första gången. Det kanske borde ha hänt tidigare, för den tog faktiskt hem ett silver på C4 Open i Malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar